איך מפעילים דפיברילטור – טיפים חשובים והוראות שימוש

דפיברילטור הוא שם לועזי למכשיר שנקרא בעברית מפעם או מכשיר החייאה.

דפיברילטור הוא שם לועזי למכשיר שנקרא בעברית מפעם או מכשיר החייאה. התשובה לשאלה . מתי משתמשים בדפיברילטור היא  במקרים של דום לב מהסוג של פרפור חדרים. במקרים אלה נדרשת פעולת החייאה מהירה. בכל שנה מתרחשים  כ-10,000 מקרים של דום לב מסכני חיים. במצבים אלה, 4 הדקות הראשונות הן הקריטיות ביותר להישרדותו של החולה. אם בזמן הקצר הזה תתבצע בו החייאה, קיים סיכוי של 70% שהוא יישאר בחיים. אצל ילדים הסיכוי עומד על 90%. כל דקה שעוברת ללא טיפול מקטינה את הסיכויים לחיות. לכן, הפעלת דפיברילטור בזמן הנכון  היא קריטית לאבחון ההפרעה, מתן שוק חשמלי והצלת חיים. התשובה לשאלה איך משתמשים בדפיברילטור אינה מורכבת מאחר וזהו מכשיר ידידותי למשתמש שקל, יחסית, להפעיל אותו. 

מתי מחברים דפיברילטור – זיהוי נכון של הסיטואציה

בלב האנושי קיימת מערכת חשמלית אותה מפעיל קוצב הלב. סיבי ההולכה מעבירים את הדחפים העצביים לתאים של שריר הלב. זו מערכת שגורמת ללב להתכווץ ולהתרחב לפי הקצב שמותאם לדרישות של הגוף. התכווצות והתרחבות אחת הן פעימת לב. כאשר הלב פועם הוא מתפקד כמשאבה המזרימה דם לכל הגוף, מספקת חמצן לכל התאים ומאפשרת ביצוע של חילוף גזים. 

קיימים 2 סוגים של דום לב

  • דום לב הנגרם מהפסקת הפעילות החשמלית באופן מוחלט, מה שגורם להפסקה של הפעילות המכנית.
  • דום לב הנגרם מהפרעה חשמלית הגורמת לפרפור חדרים.

בשני מצבים אלה, המטופל יהיה מחוסר דופק מאחר והלב הפסיק לבצע פעולות של כיווץ והרפיה. זה הרגע לחבר את מכשיר הדפיברילטור וככל שזה יקרה מהר יותר, יש סיכוי גבוה יותר להציל את החולה. מטרת השוק החשמלי, אותו נותן הדפיברילטור, היא להשתיק את הפרעת הקצב ולתת לקוצב הראשי לחזור לפעילות סדירה. 

דפיברילטור הוראות שימוש

במקרה של שימוש במכשיר דפיברילטור הדרכה היא פשוטה מאחר ומדובר במכשיר ידידותי, קל להפעלה ודובר עברית. כל אדם יכול להפעיל את המכשיר בצורה קלה ובטוחה. חיבור דפיברילטור היא פעולה פשוטה ומרגע שלוחצים על כפתור ההדלקה, המכשיר מתחיל לתת הוראות קוליות בעברית ומדריך שלב אחר שלב בפעולות הנדרשות. לאורך התהליך המכשיר נותן הוראות בקצב שתואם את פעולות המטפל. 

  • הוא נותן הוראה לחבר מדבקות לחולה.
  •  מזהה את קצב לבו של המטופל וקובע האם לתת שוק חשמלי על מנת להחזיר את המטופל למצב של קצב לב סדיר. 
  • מדריך כיצד לבצע עיסויים והנשמות לפי קצב מומלץ.
  •  מזכיר להזמין צוות רפואי. 

האם אפשר להשתמש בדפיברילטור לטיפול בילדים?

רוב הדפיברילטורים בארץ מתאימים גם לטיפול בילדים אלא שנדרשות מדבקות המתאימות להם. מדבקות לילדים הם בגיל 8 או במשקל של 25 קילו. הדפיברילטור יודע להתאים את עוצמת מכות החשמל בהתאם לגיל או למשקל.

רוב המכשירים עמידים לאורך זמן ודורשים, כמובן, ביצוע שגרתי של בדיקות לוודא את תקינות הסוללה והמדבקות. חשוב מאד להקפיד שהדפיברילטור יהיה במקום שקל להגיע אליו במהירות ובקלות. זהו מכשיר שחייב להימצא במקומות בהם ישנה כמות גדולה של אנשים כגון: מוסדות חינוך, שדות תעופה, רשויות מקומיות, מכוני כושר, קניונים, אצטדיוני ספורט, משרדי ממשלה גדולים, מוסדות אקדמיים, בתי אבות, מטוסים ועוד. 

מעלות אבטחה ורפואה – ציוד הצלה מתקדם ואיכותי

אנחנו במעלות, עושים הכול לספק לכם את השירות המקצועי והטוב ביותר. מכשיר הדפיברילטור שלנו הוא מכשיר אוטומטי חיצוני המדריך אתכם בהוראות קוליות וויזואליות והופך את התהליך  לקל ופשוט להפעלה. 

הצוות המנוסה שלנו ישמח לעמוד לשירותכם, לענות על כל השאלות ולתת לכם הדרכה מקצועית כדי שגם אתם תוכלו לתפעל את המכשיר בצורה הטובה ביותר. 

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 054-4227135.